ISO 20252 Standardı

ISO 20252 standardı, araştırma süreçlerinde etik kurallara ve gizlilik prensiplerine uyulmasını sağlayarak sürecin kalite ve tutarlılığını artırmaktadır. Bu sayede araştırma sonuçlarının güvenilirliğini de artırır. ISO 20252 pazar, kamuoyu ve sosyal araştırma yönetim sistemi, yüksek kaliteli araştırmalar sayesinde kurum ve müşteri gereksinimlerine dair içgörü geliştirilmesini desteklemektedir.

ISO 20252 standardı, kurumlara yapılandırılmış bir yaklaşım sunar. Böylelikle çeşitli araştırma projelerinin başından sonuna kadar etkin ve verimli şekilde planlanması ve yürütülmesi için bir çerçeve sağlar.

ISO 20252 Standardı Nedir?

ISO 20252 standardı, Pazar, Görüş ve Sosyal Araştırmalara yönelik uluslararası bir standarttır. Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) tarafından geliştirilmiştir. ISO 20252 pazar, kamuoyu ve sosyal araştırma yönetim sistemi, pazar araştırması ve sosyal araştırmaların profesyonel ve etik bir şekilde yürütülmesi için gereklilikleri ve yönergeleri belirler.

Temel amacı, bu alanlardaki araştırma uygulamalarının kalitesini, güvenilirliğini ve tutarlılığını sağlamaktır.

Araştırma projelerinin;

  • Planlanması,
  • Veri toplama,
  • Analiz,
  • Raporlama ve
  • Sunuma kadar olan tüm aşamalarını kapsar.

ISO 20252 Standardı Hangi Kurumlar İçin Gereklidir?

ISO 20252 standardı; pazar araştırması, fikir araştırması ve sosyal araştırmalarla ilgilenen kuruluşların yanı sıra, bu alanlardaki profesyoneller için de geçerlidir. Bu standardı benimseyen kurum ve kuruluşlar,

  • Etik, güvenilir ve yüksek kalitede araştırmalar yürütebilir ve
  • Bu konudaki kararlıklarını gösterebilirler.

Uygulamalar; müşteriler, araştırma katılımcıları ve diğer paydaşlar arasında güven ortamı oluşturulmasına yardımcı olmaktadır.

Pazar, Kamuoyu ve Sosyal Araştırma Yönetim Sistemi

ISO 20252 pazar, kamuoyu ve sosyal araştırma yönetim sistemi standardının temel yönleri şunları içerir:

Araştırma Süreci

  • Proje tasarımı, veri toplama, veri işleme ve raporlama gibi alanları kapsayan araştırma sürecine yapılandırılmış bir yaklaşımın ana hatlarını çizer.
  • Araştırma projelerinin etkin bir şekilde planlanması ve yürütülmesi için bir çerçeve sağlar.

Kalite Yönetimi

  • Araştırma süreci boyunca kalite yönetiminin önemini vurgular.
  • Kuruluşların kalite güvence prosedürleri oluşturmasını ve araştırma verilerinin güvenilirliğini ve geçerliliğini sağlamasını gerektirir.

Veri Koruma ve Gizlilik

  • Özellikle kişisel veya hassas verilerle uğraşırken veri koruma ve gizlilik konularını ele alır.
  • Veri koruma yasalarına ve etik veri işleme uygulamalarına uyumu teşvik eder.

Şeffaflık

  • Metodolojilerin, örnekleme tekniklerinin ve veri kaynaklarının açıklanması da dahil olmak üzere araştırma faaliyetlerinde şeffaflığı teşvik eder.
  • Şeffaflık, araştırma bulgularının güvenilirliğinin sağlanmasına yardımcı olur.

Gizlilik

  • Araştırma verilerinin gizliliğinin ve araştırma katılımcılarının çıkarlarının korunmasının önemini vurgular.

Yetkinlik ve Eğitim

  • Araştırma profesyonellerinin gerekli yeterlilik ve niteliklere sahip olmasını gerektirir.
  • Kuruluşların araştırma personeline eğitim ve mesleki gelişim fırsatları sağlaması teşvik edilir.

Yasal Uyumluluk

  • İlgili yasal ve düzenleyici gerekliliklere uyum, ISO 20252 standardının önemli bir yönüdür.
  • Kuruluşlar, araştırma ve veri toplamayla ilgili yasaları bilmeli ve bunlara bağlı kalmalıdır.

Müşteri ve Araştırma Katılımcısı Hakları

  • Müşterilerin ve araştırma katılımcılarının haklarına saygı duymanın önemini vurgular.
  • Buna bilgilendirilmiş onam ve araştırmadan çekilme hakkı da dahildir.

Raporlama ve İletişim

  • Araştırma bulgularının sunumu ve iletişimine yönelik standartları belirler.
  • Müşterilere ve paydaşlara doğru ve net raporlama gerektirir.

Ecozero’nun ISO 20252 Standardı Uygulama Süreci

ISO 20252 standardı, araştırma projelerinin tüm aşamalarında kalite yönetimini teşvik eder. Sektördeki en iyi uygulamaları benimsemek isteyen kuruluşlar için bir rehber niteliğindedir. Ecozero olarak, ISO 20252 standardını kurumunuza uyarlamanıza destek olurken aşağıdaki adımları gerçekleştiriyoruz:  

1. Aşama – Mevcut Durum Analizinin Yapılması

Bu aşamada hedef; mevcut durum tespitinin dikkatle ve detaylı şekilde yapılmasıdır. Bu sayede hazırlanacak dokümantasyon ve raporların, yönetim sisteminin temel ilkelerine uygun olması sağlanır.

2. Aşama – Kurum Yönetiminin Sürece Hazırlanması

Kurumun genel politikasını tanımlayan yönetim sistemi politikası ve vizyon/misyon ilkelerinin belirlenmesi, üst yönetimin karakteristik görevlerinden biridir.

3. Aşama – Eğitimlerin Düzenlenmesi

ISO 20252 standardı yönetim sisteminin oluşturulabilmesi ve geliştirilebilmesi için kurumla her açıdan bütünleştirilmesi gerekir. Üst ve orta seviye çalışanlara yönelik olarak sistem eğitimleri gerçekleştirilir. Bu bağlamda öncelikle mevcut durumun ön değerlendirmesi yapılır.

4. Aşama – Dokümanter Yapının Kurulması

Yönetim sistemi standardı açısından izlenmesi gereken yöntemler ve mekanizmalar üzerinde çalışılır. Geliştirilen yöntemlerin uygulanabilir ve çalışır hale gelmesi için yönetime “gözetim çalışmaları” ile destek verilir.

5. Aşama – Temsili Saha Tetkiki Yapılması

Denetimler öncesinde, “saha tetkiki” gerçekleştirilir. Tetkik sonuçlarına göre eksiklikler dikkatle tespit edilir ve gerekli iyileştirmeler tamamlanır.

6. Aşama – Sistem Takibi Yapılması

Süreçlerin sürdürülebilirliği için kurulum sonrasında da sizinle daima iletişim halinde oluyoruz. 

ISO 20252 pazar, kamuoyu ve sosyal araştırma yönetim sistemi uluslararası bir standart olarak araştırmaların kalitesini ve tutarlığını sağlamayı hedefler. Bunun için de şirketler için gereksinimler ve kılavuzlar belirler. Standarda uygun hizmetler sunmak, ulusal ve global pazarda tanınırlığı artırırken rekabet avantajı da sağlar.

Ecozero Desteğiyle Markanızı Geleceğe Hazırlayın

ISO 20252 Standardı
Pazar, Kamuoyu ve Sosyal Araştırma Yönetim Sistemi

Kurumunuza ISO 20252 pazar, kamuoyu ve sosyal araştırma yönetim sistemi standardını uygulamak veya daha detaylı bilgi edinmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz. ISO 20252 standardı ile markanızı geleceğe hazırlayabilir ve müşteri ilişkilerinde içgörülerinizi güçlendirebilirsiniz.